Jeżeli ktoś szuka inspiracji na ciekawy i dochodowy biznes, to może zacząć spróbować sprzedawać granitę. Ten orzeźwiający, zimny deser od kilku lat cieszy się dużą popularnością, i w ciepłe dni ustawiają się za nim długie kolejki. Został on wymyślony w słonecznych Włoszech, to właśnie tam pierwszy raz zaczęto mrozić napój składający się z cukru, wody i cytrynowego soku. Granita ma postać lodowych, malutkich kryształków, które tworzą się pod wpływem mieszania mieszanki w ujemnej temperaturze. W rezultacie powstaje gęsta masa, mająca nierzadko przyciągający wzrok, jaskrawy kolor. Podczas planowania takiej działalności największe znaczenie będą miały dwie sprawy.
Pierwsza z nich to lokalizacja, najlepiej wyszukać jakieś dobre miejsce blisko plaży, gdzie liczyć będzie można na sporą liczbę chętnych. Rzecz druga to granitor, to znaczy urządzenie służące do przygotowywania tego deseru. Na rynku wybór modeli granitorów jest naprawdę duży, lecz przy zakupie należy zwrócić uwagę na kilka istotnych rzeczy. Przede wszystkim nie warto raczej się decydować na jakieś tanie modele, jedynie z tego powodu że są tanie. Takie granitory lepiej się sprawdzają w niewielkich lokalach albo domach, jeżeli ktoś planuje dużą sprzedaż to należy zdecydowanie postawić na bardziej profesjonalne urządzenie. Między innymi dużą rolę odgrywa ilość zbiorników. Im będzie ich więcej, tym więcej też można będzie oferować smaków, a to jest dość istotne dla atrakcyjności oferty.
Rzecz jasna można takich urządzeń kupić kilka i mieć faktycznie większy wybór, ale to będzie się wiązało z dodatkowymi wydatkami. Porządniejsze wersje granitorów są wyposażone w różne dodatkowe funkcje, takie jak na przykład szeroki zakres regulacji temperatury, możliwość ustawiania parametrów dla każdego zbiornika osobno czy tryb nocny. Poza granitorem pasuje również zadbać o niezbędne wyposażenie miejsca, w którym będzie prowadzona sprzedaż, oraz zakup niezbędnych akcesoriów. Takich jak na przykład podgrzewacz do nachos albo opakowania do granity.
+Tekst Sponsorowany+