Jachty są jednostkami wodnymi, które do swojego poruszania się wykorzystują siłę wiatru. Jednak na ich wyposażeniu najczęściej znajduje się też nieduży spalinowy silnik, mający moc paru koni mechanicznych. Nie jest on głównym napędem, ale przydaje się bardzo przykładowo przy manewrach w porcie czy w razie jakiegoś niebezpieczeństwa. Tego typu silniki nie są używane zbyt często, niekiedy mają one możliwość pracy jedynie parę razy w roku. Z tego też powodu wielu posiadaczy jachtów zapomina trochę o ich regularnym serwisowaniu, a takie zaniedbania zakończyć się mogą jakąś bardziej poważną usterką.
Najczęściej stanie się to w najmniej spodziewanej chwili w trakcie sezonu, a wówczas naprawa silników jachtowych okazać się może wykonalna dopiero za jakiś długi czas. Z tego też powodu raz w roku, najlepiej w okresie zimy, taki silnik powinien być zdjęty z jachtu i oddany do jakiegoś serwisu. W takcie niego taki sprzęt zostanie dokładnie sprawdzony, a jeżeli zauważone zostaną jakieś zużycia, to będzie dużo czasu na to żeby je naprawić.
Trzeba też wymienić olej, świece i inne materiały eksploatacyjne, zgodnie z zaleceniami wytwórcy. Tego typu serwis silnika gazowego wykonany być może w jakimś autoryzowanym punkcie, ale też może go zrobić jakiś niezależny mechanik. Ważne jest, żeby taka osoba dysponowała odpowiednimi umiejętnościami i doświadczeniem, oraz posiadała potrzebny sprzęt. Dzięki temu silnik na pewno nie powinien zawieźć wtedy, gdy się go będzie najbardziej potrzebować.
+Tekst Sponsorowany+