Jedną z wielu rzeczy, jakie trzeba załatwić przy sprzedaży mieszkania czy domu, jest świadectwo energetyczne. Dokument ten wymagany jest w przypadku tego typu transakcji, podobnie zresztą jak w przypadku wynajmu. Nowo budowane obiekty świadectwem powinny już dysponować, zaś posiadacze starszych będą się musieli o niego postarać. Na szczęście nie ma żadnych problemów, aby to załatwić, gdyż na naszym rynku działa wiele firm oferujących takie właśnie usługi. Podczas wyboru firmy należy jednak na kilka istotnych kwestii zwrócić uwagę. Przede wszystkim osoba wykonująca takie zlecenie posiadać musi do tego stosowne uprawnienia, w przeciwnym razie zrobiony dokument nie będzie ważny.
Dla niejednej osoby sporo znaczenia będzie też miała cena, lecz akurat tutaj jest naprawdę dobrze. Ze względu na dużo konkurencji ceny przygotowania certyfikatów cały czas spadają. Aktualnie taki dokument można wykonać już za kwotę poniżej dwustu złotych, jeżeli dotyczył on będzie niedużego domu czy mieszkania. W przypadku większych obiektów kwota może nieco wzrosnąć, ale z reguły nie przekroczy tysiąca złotych. To w dużym stopniu jest efektem tego, że wszystko można załatwić zdalnie. Żeby przygotować Świadectwo energetyczne domu nie będzie trzeba dojeżdżać na miejsce i oglądać danego obiektu.
Wystarczy jeśli właściciel podeśle komplet dokumentów, oraz kilka odpowiednio wykonanych fotografii. To umożliwi obliczenie wszystkiego co potrzeba, i przesłanie opracowania zamawiającemu. Ważne jest przy tym to, aby podawane dane odpowiadały stanowi faktycznemu. Jeśli będzie inaczej i zostanie to wykryte, to liczyć się trzeba z różnymi karami. W zależności od oczekiwań zrobiony dokument otrzymać można w wersji elektronicznej lub papierowej. W obu przypadkach powinien on zawierać wszystkie niezbędne informacje, w tym nadany w centralnym rejestrze numer. Ważność świadectwa to dziesięć lat i po tym czasie należy go ponownie zrobić, chyba że w międzyczasie przeprowadzone zostaną jakieś poważniejsze prace.
+Tekst Sponsorowany+