Efektywne i skuteczne prowadzenie swojej firmy zależne jest od wielu różnych rzeczy, nad jakimi trzeba cały czas trzymać kontrolę. Niezbędne również będzie podejmowanie rozmaitych decyzji, od jakich zależeć będzie niejednokrotnie przyszłości firmy, z tego też powodu niezwykle istotne będzie to, żeby mieć na czym oprzeć te decyzje. Firmy wykorzystują do tego różne informacje, zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne. Do tej pierwszej grupy zaliczają się wszelakie raporty i analizy sprzedaży, które są wykonywane w oparciu o dane z poszczególnych transakcji. Często też są zatrudniane niezależne konsultingowe firmy, jakie się zajmują wykonywaniem najróżniejszych badań.
Przeważnie firmy się decydują na marketingowe i rynkowe, które przez większość osób są traktowane jako takie same. Tymczasem jest między nimi sporo różnic, o jakich warto wiedzieć, jeśli chce się je właściwie interpretować. Jeżeli bowiem zostaną one wykorzystane do podejmowania istotnych decyzji wiążących się z inwestycjami czy rozwojem, to trzeba wiedzieć dokładnie, co oznaczają. Trudne do wykonania i interpretacji są badania rynku, jednak bardzo dużo mogą one powiedzieć na temat tego, jak dana firma funkcjonuje na niekiedy skomplikowanym rynku. W trakcie tego typu badań są między innymi analizowane zjawiska podaży i popytu, zachowania i preferencje klientów, ale też trendy w kształtowaniu się cen.
Dostarczyć one też mogą przydatnych informacji w temacie mechanizmów dystrybucji, co umożliwi zaplanowanie odpowiednich działań. Z kolei badania marketingowe są ściśle powiązane z procesem sprzedaży, i należy je wspólnie interpretować. Ich podstawową rolą jest ocena tego, jak konkretna firma prezentuje się na rynku i jaką pozycję tam zajmuje. Analiza sprzedażowych wyników, wizerunku danej marki czy zweryfikowanie skuteczności prowadzonych działań promocyjnych to tylko część elementów takich badań. Dzięki nim można po pierwsze ocenić miejsce, w którym znajduje się biznes, a także odpowiednio zaplanować działania w celu poprawienia i umocnienia pozycji.
+Tekst Sponsorowany+